יום שלישי, יולי 16, 2013

מוס נוטלה ושבוע 1 בבלגיה :)

הרבה זמן שלא ניפגשנו פה !!!
נגמרו המבחנים! נגמרו הבגרויות! נגמרו הלימודים! נגמרו כל כך הרבה שלבים :)
ועכשיו אני נמצאת לי פה בחדר בבלגיה! כותבת לכם :) אני אספר קצת את מה שעבר עלי בשבוע ה1 פה ואתן לכם מתכון קצר מאוד למוס נוטלה מדהיםםםםםםםםם3>
חודשיים לאחר שמיכאל כץ איש מקסים! שאל אותי אם אני רוצה לנסוע להשתלמות בבלגיה, נחתתי בבלגיה עם המון פחדים וחששות אבל גם עם אושר עצום!
אני יודעת שלא הרבה בגיל שלי עברו את מה שאני עוברת ושאני צריכה להיות גאה בעצמי מאוד.
ב8.7.2013 ב10 בערב הגעתי לשדה עם המשפחה והחברים המדהימים שלי שתומכים בי ומאמינים בי תמיד! לאחר כל השלבים ישבנו דיברנו קצת הצטלמנו ונפרדנו לשלום! הפרדה הייתה קשה עם בכי אבל גם עם צחוק וגעגוע :)

ארוחת פרידה עם החברות הכי שיש!

עם החברים בשדה התעופה:)

עם החברה הכי מדהימה שיש לי! אני כל כך מתגעגעת אלייייך!

זאת תמונה יקרה לי מכול!עם ההורים הכי שיש! שהביאו אותי לעולם ושבזכותם אני פה! אוהבת אותכם ואתם חסרים לי!

שניפרדתי הבנתי שאני הולכת להתגעגע הרבה! גם לחברים המדהימים שלי, לחברה הכי טובה שיש לי שלא יכול לעבור יום בלי שנדבר מלא! לאחים המדהימים שלי, לסבתא הכי בעולם ובמיוחד להורים המדהימים שלי שזכיתי להיות הבת שלהם! הם נותנים לי הכול! תמיד תומכים מאמינים ועוזרים לי להמשיך גם שקשה!. השבוע הזה הראה לי לכמה אנשים אני חשובה ומי היקרים לי באמת.עוד לא התחיל המסע העצום הזה וכבר התגעגעתי!
ב9.7 בבוקר נחתתי בבלגיה לבד! עם המזוודה הכבדה מלאה במתנות מישראל! עליתי ל2 רכבות ושהגעתי לנמור לקחתי מונית למסעדה :) בדרך הסתכלתי הכול היה ירוק, נקי, שונה מאוד מהארץ, מלא הרים, כבישים מהירים, בקושי יש רמזורים ומעברי חצייה, אנשים יפים! שירדתי מהמונית נפעמתי מהיופי העצום שיש באזור המסעדה! הכול עם פרחים ועצים וירוק ומים זורמים! וחיות סוסים, כבשים, פרות, דגים, הכול! גם בריכה יש פה!יש פה שקט לא נורמאלי שמי שגר בתל אביב לא יכול להבין!

חיכיתי למארק הבחור שקיבל אותי כשהגעתי, קיבלתי את החדר, הכרתי את השף גיי המקסים! ואת אישתו המדהימה שלקחה אותי לטיול בעיר וקנתה לי כל מיני דברים שמחים לחדר:)
לא היה לי שקע למחשב אז לא הייתי מחוברת הרבה, יום אחרי שהגעתי התחלתי לעבוד! המסעדה עובדת מדהים! אין הרבה אנשים כי מאוד יקר פה, אבל המנות יפות מאוד ובכול מנה משקיעים!
היומיים הראשונים היו לי מאוד קשים מלאי בכי וגעגועים הביתה, פתאום קלטתי שזהו! אני לבד במקום העצום הזה, חודש וחצי בלי המשפחה והחברים שכל כך חסרים לי וחשובים לי. זה לא קל בכלל! הגעגועים והמחשבות לא מפסיקים לרגע!
השבוע ה1 היה נחמד מאוד, ביום ה1 במסעדה הייתי בפס החם שזה הבישול ובשאר הימים בפס הקר שזה הקונדיטוריה :-)))))
בבישול עשיתי דברים שלא ממש מדברים אלי כמו לחתוך שועית, לחתוך פטריות יקרות מאוד,חתכתי תפוזים מסוכרים דק בצורה שבחיים לא חתכתי אבל הבנתי שיש יותר דק מזה חחח, מילאתי עגבניות קטנות ומקולפות בכל מיני ירקות חתוכים ממש דק אז אני לא יודעת מה היה שם אפילו חחח, גלענתי דובדבנים וכולי הפכתי לדובדבן 1 גדול!.
מהיום השני אני בקונדיטוריה, אני מחייכת, צוחקת, מאושרת,בעננים ובקיצור בחלום!
ביום הזה התגברתי על עצמי ונגעתי בשרימפס! דבר שאני ממש לא רגילה עליו וכששאלו אותי בארץ מה תעשי שתצטרכי לגעת בזה אמרתי שאני יתגבר על עצמי ואעשה גם אם קשה וכך היה.
בקונדיטוריה עושים את המנות פתיחה שהם מרק ירוק או כתום שבתחתית יש שרימפס, וסלט שמורכבת מעגבנייה, שועית,ותפוח חתוך דק דק דק עם דק מלוח וטבעת בצל יפה מלמעלה:) במשך השבוע היה גם מנה של סלומון ממולא בשרימפס יושב על קצפת ועליו ביצי דגים.

עושים את המנות הראשונות שעוד לא ממש הבנתי מה הן חחחחחח

בנוסף בקונדיטוריה עושים את המנה שמקבלים עם הקפה שזה עוגיית מדלן, עוגיית סנביץ עם מילוי קפה וטארט לימון לפעמים יש גם מוס שוקולד:)

הקינוחים של המסעדה מדהימים ביופים! יש מוס נוגטין על קולי תות,פנקוטה שוקולד עם דובדבנים, צלחת גבינות ואפרסק עם ברוטב קרמל וקינמון:)
זה מדהים לראות את כל הצלחות אותו הדבר! באותה זווית וכמויות של צלחות!

ביום האחרון של העבודה לפני היומיים חופש מנקים כמו מטורפיםםםם והם חוגגים את הסוף שבוע עם בירה דובדבנים חחחחחח בירה זה משהו מאוד ידוע בבלגיה.
ביום חופש הראשון שלי קמתי בבוקר התארגנתי יפה ויצאתי לבריסל לרדת ולעלות את ההר זה קצת קשה אבל ירדתי בכל זאת לקחתי קו 12 ומהתחנת רכבת לקחתי רכבת לבריסל :) שהגעתי לבריסל קיבלתי מכה של ריב של קוראסון משהו שלא קרה לי בחיים המשכתי בדרכי! בריסל מדהימה! אנשים שמחים :) מעניינים :) יפים:) מחייכים תמיד:) הכול צבעוני:) מלא בחנויות:) תיירים:) קונדיטוריות! ברים בכל פינה! מלא בשוקולד :) הייתי בענניםםםםםםםםם!
טיילתי לי, עשיתי שופינג לא קטן :) הגעתי לחנות ממתקים ממש כמו שיש בתל אביב רק הרבה יותר גדולה הרגשתי בחלוםםםםםםםם:)
המשכתי בדרכי והרחתי וופל בלגי בקוראסון בקושי הצלחתי לעמוד ובוופל בלגי עם רוטב נוטלה גם נשברתי~~~~! קניתי לי אחד ואכלתי אותו בהנאה רבה:)))
הגעתי לכיכר שבכל הצדדים שלה יש כנסיות מפוארות! הגעתי לקונדיטוריה שממש רציתי לראות עוד מהארץ בשם "
Maison desmaitre" קונדיטוריה מלאה בעוגיות ובמארזים ממש יפים :)
לאחר השופינג הגדול, כל השוקולד שאכלתי וכל האווירה המדהימה הזאת חזרתי לי ברכבת לנמור ועליתי את ההר המעייף הזה חחחחחחחח.
שהגעתי לחדר הופתעתי לראות שהחבילה עם השקע שההורים המדהימים שלי שלחו לי בשביל המחשב הגיעה:))))))) וחיכתה לי ליד הדלת! התחברתי לעולם חחחחחחח
הלכתי לישון מאוחר באותו היום ובבוקר כשקמתי עליתי על בגד ים וקפצתי לבריכה שיש לנו פה ליד המסעדה שלנו פרטית!:)
היה כיףףףףף חזרתי לחדר דיברתי עם המשפחה והחברים וירדתי לעיר! אכלתי ארוחת ערב קניתי לי קצת דברים לחדר הסתובבתי לי וחזרתי :)

מחר מתחיל יום חדש! אני ועוד בחור 1 שלא יודע אנגלית לבד בקונדיטוריה :) נקווה שילך טוב!
אני אנסה כל שבוע לכתוב לכם את כל מה שעובר עלי, כל פעם עם מתכון אחר.
הפעם מתכון למוס נוטלה שהיה אחד מהקינוחים שהכנתי ליום הולדת של האמא המיוחדת שלי!

זה מתכון ללא גלוטן, קצר בצורה לא הגיונית וטעים בצורה מטורפת!
חומרים:
2 שמנת מתוקה
1 נוטלה

12 כוסות אישיות לפעמים יותר, תלוי בגודל הכוס.

מקציפים שמנת ומקפלים לתוכה את הנוטלה עד שמהסה חלקה מאוד!.
את התערובת שופכים לשק זילוף או למד ליטר ומזלפים לכוסות.
מצננים שעתיים במקרר.

לקישוט אני שמתי דובדבן אבל אתם יכולים לשים כל מה שמתחשק לכם!

הבטחתי קל וקצר לא????:)))
זה הפוסט עד שבוע הבא אבל אתם מוזמנים להמשיך לעקוב ב"עוגות של נעה" בפייסבוק.

אוהבת אותכם המון ומתגעגעת לישראל מאודדדדדדדדדדדדדד3>

הורים מדהימים שלי, אחים יקרים שלי וחברים יקרים שלי, למיכאל השף המדהים ששלח אותי לחוויה הזאת! תודה על כל רגע שאתם פה בשבילי תומכים בי ומאמינים בי עוזרים לי לעבור את החוויה המדהימה הזאת עם המון כוח! אתם לא מבינים אפילו כמה אתם חסרים לי וכמה אני מתגעגעת!