יום שישי, אוקטובר 19, 2012

עוגת סינרול קינמון!


המתכון הבא הוא המתכון של סבתא שלי ז"ל, שמכינים את העוגת סנירול הזאת יש ריח של בית@אהבה@שמרים@וקינמון.
אפשר להכין את המתכון כעוגה 1 גדולה שמורכבת מכמה סינרולים או 20 סינרולים אישיים.

הכנתי את המתכון  בכיפור והעלאתי תמונה לעמוד הפייסבוק :)
חומרים:
לבצק:
500 גרם קמח
25 גרם שמרים
חצי כוס סוכר
3/4 כוס מים פושרים או חלב
2 ביצים
קצת וניל
חצי כפית מלח

למלית:
100 גרם חמאה
כוס סוכר לבן/ חום
כף וחצי קינמון

לזיגוג:
ביצה טרופה מעט מים

אופן הכנה:
תהליך הכנת הבצק:
בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים קמח ושמרית (תהליך זה חשוב מאוד, הוא גורם שהשמרים לא יגעו בשאר החומרים אלא יהיו מעורבבים עם הקמח).
מוסיפים סוכר,מים/חלב,2 ביצים,קצת וניל ומעבדים 3 דקות, כשמתחיל להיווצר בצק שמים את המלח.
מערבבים עוד דקה, עד לקבלת בצק חלק,מבריק ורך מעט.
משמנים את הבצק כדי שלא יתייבש, מכסים ומתפיחים בטמפ' החדר במשך שעה וחצי או עד להכפלת הנפח.

תהליך הכנת המלית:
בקערה 1 ממיסים חמאה.
בקערה 2 מערבבים סוכר וקינמון.

תהליך ההרכבה:
מוציאים את הבצק התפוח מהקערה למשטח מקומח, מחלקים אותו ל2 ושמים חלק 1 בצק.
מרדדים את החצי ה1 עד למלבן בעובי 1/2 ס"מ, מיישרים את השוליים, מברישים בחמאה ועליה מפזרים את תערובת הסוכר והקינמון(בנדיבות!)
מגלגלים צמוד צמוד, חותכים לגודל שווה 10 פרוסות(מכל חצי בצק אמורים לצאת 10 סינרולים).
לוקחים תבנית עגולה בקוטר 28 משמנים אותה, אפשר לשים נייר אפייה בתחתית ובדפנות!
מניחים את הסינרולים מומלץ לחתוב את הקצה מתחת לשבלות כדי שהוא לא יפתח במהלך האפייה.
עושים אותו הדבר עם החצי השני, מכסים ומניחים להתפחה במשך חצי שעה. בינתיים מחממים תנור ל180 מעלות.
לאחר חצי שעה שהם הכפילו את הנפח, מורחים בביצה מדוללת במעט מים.
מכניסים לתנור למשך 15-25 דקות עד שהמאפים תפוחים,זהובים ורכים.
מצננים ומקשטים באבקת סוכר:))

ונהנים עם כוס תה :))
תהנו!

אתם מוזמנים גם להיכנס לעמוד הפייסבוק שלי ולהנות:)



6 תגובות:

  1. היי
    הדברים שלך מדהימים. אין חמאה בבצק?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תודה רבה רבה!
      לא :)לפי המתכון של סבתא שלי אין חמאה :)

      מחק
  2. המתכון והתמונות נראות מדהים, ובכלל הבלוג שלך מהמם!!
    אני רצה לנסות אותו עכשיו, אבל רציתי לברר אם בטוח צריך לשמן את הבצק לפני ההתפחה, כי שמעתי ששימון הבצק מונע מהשמרים להתפתח ומהבצק לתפוח. אשמח אם תעני לי כמה שיותר מהר!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, סליחה שאני עונה רק עכשיו, לא ראיתי את התגובה:(
      בטוח צריך לשמן, זה מונע מהבצק להתייבש. אני משמנת את כל הבצקי שמרים והם תופחים מעולה!!!
      בהצלחה:)

      מחק
  3. הי, שמתי לב שלא צריך להבריש את המאפה במים וסוכר, האם נכון? האם זה לא שורף את המאפה מלמעלה , או שזה יוצר יבש? (מבחינתי אני שמחה שאין עוד סוכר/מתוק בעוגה)

    השבמחק
  4. התכוונתי שזה מייבש מלמעלה את המאפה כשלא משתמשים בסירופ מתוק למעלה

    השבמחק