יום שבת, דצמבר 21, 2013

עוגת טורט מפתיעה!

על העוגה הזאת יש לי הרבה מה לספר לכם, אז מאיפה הכול התחיל? זאת עוגה של סבתא, עוגה שאמא שלי הייתה מכינה הרבה בילדותי ואני החלטתי לעשות לה שדרוג קלJ
אין כמו להוסיף לעוגת טורט פשוטה בטירוף קצת תותים וקצפתJ ואני אומרת פשוטה אני מתכוונת לכך! 3 מצרכים לבסיס, הטורט של העוגה.
העוגה הזאת השתתפה בתחרות שקיימתי בעמוד שלי "העוגות של נעה" שאליו אתם חייבים להיכנס!
הזוכה הייתה בחורה מקסימה, ובזכותה תרמתי את העוגה לילדים חולי סרטן בתל השומר.
 תזכרו! עוגה קלה להכנה,מינימום חומרי גלם, טעימה בטרוף ומפנקתתתתתת!


צילום: קרן ביטון כהן


חומרים:
לטורט-
6 ביצים
3/4 1 כוסות של קמח רגיל
3/4 1 כוסות של סוכר
לקישוט-
2 מיכלים של שמנת מתוקה(500 גרם)
אינסטנט פודינג וניל
תותים- אני השתמשתי בפחות וחצי קילו

תהליך הכנת הטורט- תבנית עגולה בקוטר 26
*מחממים תנור ל180 מעלות
*מקציפים חלבונים, מוסיפים סוכר בהדרגה עד לקצף יציב.
*מוסיפים לחלבונים והסוכר את החלמונים והקמח תוך כדי קיפול עדין.
הנפח של העוגה זה הביצים אז לערבב בעדינות בבקשה
J
*מרפדים את תחתית התבנית ואת הדפנות בנייר אפייה, משמנים מעט ושופכים את התערובת לתבנית.
*אופים עד שהקיסם יוצר נקי, בין 30 ל45 דקות- זמן האפייה משתנה לכן אני ממליצה לבדוק עם קיסם ולכוון טיימר.
*מצננים את העוגה לחלוטין.
*עכשיו כל מה שנישאר זה לחתוך תותים, בצורה שמתחשק לכם לסדר על העוגה.
*להקציף את השמנת המתוקה עם הפודינג וניל לקצפת רכה אך לא יותר מידי.
*מצפים את העוגה בעזרת לקקן/פלטה- מצפים את כל העוגה, גם את הדפנות!, מסדרים תותים ולא מתאפקים ישר אוכלים!


תצלמו ותעלו לעמוד שלי:)אתם מוזמנים להגיב! ולהיכנס לעמוד שלי בפייסבוק ולעשות לייק:) העמוד מתקרב ל3300 לייקים בזכותכם♥♥ נעה

2 תגובות:

  1. זוהי עוגה שדומה מאוד לעוגה של רות סירקיס שהכנו בשנות השיבעים המאוחרות. מה שהכי טעים זה לחתוך אותה באמצע למרוח עליה קרם ולהניח שיכבת תותום פרוסים ולכסות במחצית העוגה השני ולרוח את שאר הקרם על כל העוגה ולקשט בתותים... ובאשר לכמות הסוכר בעוגה שלך נראה לי קצת מוגזפ כוס ו 3/4 סוכר זה מתוק מידי לדעתי ומספיקה רק כוס סוכר אחת. והיכן אבקת האפיה לעוגה לא צריך? ונראה לי גם שכמות הקמח רבה מידי.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה,
      זה המתכון המדוייק מהמחברת של סבתא שלי, לא צריך אבקת אפייה- קצף הביצים הוא זה שגורם לעוגה להיות גבוהה בטירוף.
      הסוכר והקמח הם הכמויות המדוייקות בשביל שהעוגה תצא מושלמת♥
      תותים קרם ועוגת וניל ביחד זה השילוב המושלם ♥♥♥♥

      מחק